Zobacz wszytkie serwisy JOE.pl
blogiblog4u.pl blogiblogasek.pl katalog stronwjo.pl avataryavatary.ork.pl czcionkiczcionki.joe.pl aliasydai.pl, ork.pl, j6.pl tapety tapety.joe.pl obrazkiobrazki na NK
Online: ---
zdrowie i choroby nieruchomości na mapie
Warzywa i owoce sprzyjające redukcji tkanki tłuszczowej

Nie odmawiam sobie przyjemności - pomimo oponki

:: nieodmawiamsobie ::

Warzywa i owoce sprzyjające redukcji tkanki tłuszczowej

Ostatnio pisałam o zasadach związanych z odżywianiem i snem - dziś postanowiłam zrobić mały rekonesans po owocach i warzywach. Wszędzie piszą, mówią, trąbią, że to dzięki nim nasza talia może być idealna... No tak, ale dlaczego? Okazuje się, że niektóre z nich mogą wspomagać przemianę materii a tym samym ograniczyć wzrost naszej oponki.

Oto zestaw z warzywniaka pozytywnie wpływający na przemianę materii, który udało mnie się zbudować w oparciu o różne źródła. Po pierwsze - rośliny strączkowe. Wiatropędne i wydawałoby się, że przez to - cięzkie a jednak... Mają w składzie dużo błonnika. Nie tylko reguluje on pracą przewodu pokarmowego, ale także zapewnia uczucie sytości a dodatek takich mikroelementów jak żelazo, kwas foliowy, witamina C, potas, cynk czy witaminy z grupy B przyspieszają tempo przemiany materii i redukują poziom złego cholesterolu. Zgromadzona w nich witamina PP bierze aktywny udział w rozkładaniu węglowodanów i kwasów tłuszczowych. A mankament "watropędności" można przecież ograniczyć, zabić kminkiem, koprem włoskim czy majerankiem.

Z warzywniaka nie wychodźmy także bez owoców jagodowych. To nie tylko jagody czy borówki, ale także maliny, jerzyny, porzeczki, agrest czy... truskawki! Podobnie jak groch czy fasola, mają w soim składzie sporo błonnika a także witaminy i antyoksydanty, które regulują pracą układu pokarmowego. Na szczególną zaś uwagę zasługuje tutaj zawarty w tych owocach keton malinowy - nie tylko nadaje owocom piękny zapach, ale także spala tłuszcz i rozgrzewa nasz organizm (przez co tłuszczu spala się więcej!). Co jednak najważniejsze - podobnie jak składniki zawarte w roślinach strączkowych, ketonal daje uczucie sytości.

Kolejnym owocem bogatym w błonnik regulujący nasz metabolizm i sycący nasz organizm jest grejpfrut. Uwaga! nie należy przesadzać z grejpfrutami, gdyż w dużej ilości może on nam rozregulować układ hormonalny a to chyba najgorsza rzecz, jaką można zrobić organizmowi.

Sycenie syceniem a człowiek - jak syty by nie był - i tak będzie miał nieodpartą chęć podjadania, podgryzania... W roli przekąsek, ze względu na swe wartości odżywcze a przy tym niskokaloryczność, sprawdzą się doskonale wspominane już przeze mnie wcześniej marchewki czy pokrojona kalarepa.

Z osiedlowego sklepu z owocami i warzywami nie wychodźcie także bez poztywnych dodatków do potraw: papryczki chili (kaspaicyna w nich zawarta, głównie ze względu na swe właściwości rozgrzewające, przyspiesza metabolizm tłuszczu) czy czosnku wspomagającego pracę układu krwionośnego i trawienia a także obniżającego poziom złego cholesterolu.

Ok, to ja się rozpisałam, rekonesans zrobiłam - teraz Wasza kolej. Jakieś ciekawe i łatwe (bo jestem kuchennym antytalenciem ;) ) przepisy na potrawy z powyższymi produktami macie? Chętnie dokarmię czymś pysznym i pożytecznym swój brzuch ;) - jeśli nie uda się Wam tutaj wrzucić w komentarz - chyba jest ograniczona liczba znaków - wrzucajcie na facebooka pod linkiem do tego wpisu! Dzięki :)


Głosuj (0)
Potrzydziestka 19:56:44 26/08/2015 [Powrót] Komentuj