Zobacz wszytkie serwisy JOE.pl
blogiblog4u.pl blogiblogasek.pl katalog stronwjo.pl avataryavatary.ork.pl czcionkiczcionki.joe.pl aliasydai.pl, ork.pl, j6.pl tapety tapety.joe.pl obrazkiobrazki na NK
Online: ---
zdrowie i choroby
Szanowny Użytkowniku,
Zanim klikniesz 'Przejdź do serwisu', prosimy o przeczytanie tej informacji.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO), informujemy, iż Państwa dane osobowe zawarte w plikach cookies są przetwarzane w celu i zakresie niezbędnym do udostępniania niektórych funkcjonalności serwisu. W przypadku braku zgody na takie przetwarzanie prosimy o zmianę ustawień w stosowanej przez Państwa przeglądarce internetowej.
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest GO-MEDIA, z siedzibą ul. Stanisława Betleja 12 lok 10, 35-303 Rzeszów, VAT-ID: PL792-209-42-66.
Podanie danych jest dobrowolne ale niezbędne w celu świadczenia spersonalizowanej reklamy oraz dostępu do niektórych funkcjonalności serwisu.
Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, wszelkie wnioski dotyczące wskazanych powyżej praw prosimy kierować na adres email: gomedia@interia.pl.
dane mogą być udostępniane przez Administratora podmiotom: Netsprint S.A., Google LLC, Stroer Digital Operations sp. z o.o., w celu prowadzenia spersonalizowanej reklamy oraz dostępu do niektórych funkcjonalności serwisu.
podane dane będą przetwarzane na podstawie zgody tj. art. 6 ust. 1 pkt i zgodnie z treścią ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
dane osobowe będą przechowywane do czasu cofnięcia zgody.
ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do GIODO gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
klikmapa.pl
Indeks glikemiczny czyli... nie karmimy oponki wokół brzucha!

Nie odmawiam sobie przyjemności - pomimo oponki

:: nieodmawiamsobie ::

Indeks glikemiczny czyli... nie karmimy oponki wokół brzucha!

Dzisiaj kilka słów o kolejnym z ważnych odkryć dietetycznych - indeksie glikemicznym. Indeks ten określa, z grubsza rzecz ujmując, wpływ danej potrawy na poziom glukozy we krwi.

Ważnym dla tego, aby nie odkładała nam się tkanka tłuszczowa jest abyśmy komponowali jedzenie z produktów o niskim indeksie glikemicznym. Dlaczego? Znalazłam najpierw bardzo uogólnioną odpowiedź - to dla tych, którym nie bardzo chce się czytać moich wywodów ;). Produkty o wysokim indeksie glikemicznym są szybko trawione i wchłaniane w naszym przewodzie pokarmowym. Nasz organizm wówczas wydziela gwałtownie insulinę co wpływa na gwałtowne zmniejszenie poziomu glukozy we krwi, co powoduje zwiększony wyrzut glukagonu i zwiększenie łaknienia - czyli... szybko przeleciało a nie nasyciło! ;)

Mnie takie wyjaśnienie nie wystarcza - więcej tu pytań niż odpowiedzi, prawda? Nie na analityczny umysł, jakim jestem. Szukałam dalej... Oto do czego doszłam.

Zjadamy produkt o wysokim indeksie glikemicznym. Tuż po jego zjedzeniu gwałtownie rośnie nam poziom glukozy we krwi. To pobudza nasz organizm do wydzielania insuliny - równie gwałtownego i w za dużych ilościach. Tak nagły wzrost poziomu insuliny to bodziec do magazynowania składników energetycznych przez tkanki wrażliwe na insulinę - a taką jest... no nie zgadniecie ;) Tkanka tłuszczowa! Ale, ale... to nie koniec!

No to cóż - to co spożyliśmy się zmagazynowało, stężenie glukozy we krwi równie gwałtownie jak się podwyższyło - teraz uległo obniżeniu. Co więcej - ponieważ insuliny było za dużo to teraz... glukozy jest mało, bardzo mało... mniej niż byśmy byli na czczo! To stymuluje nasz organizm do wydzielania hormonów o przeciwnym działaniu, które mają za zadanie przywrócić prawidłowe stężenie glukozy we krwi i tak - robimy się głodni, jemy i błędne koło zamknięte... a oponka rośnie! ;)

Inaczej jest w przypadku produktów o niskim indeksie glikemicznym. One nie doprowadzają do gwałtownych skoków poziomu glukozy a za nią - insuliny. Trzustka spokojnie, powoli, wydziela odpowiednią ilość insuliny a ta powoduje powolne, stopniowe wchłanianie glukozy a organizm nie jest stymulowany do tworzenia zapasów. Dłużej nam utrzymuje się też uczucie sytości i nie jesteśmy narażeni na wspomaganie ewentualnego rozwoju cukrzycy, czyli generalnie - dieta oparta o produkty o niskim indeksie glikemicznym jest po prostu zdrowa!

Tyle teorii - teraz praktyka. Jakie produkty mają niski indeks glikemiczny? Ot, dla przykłady - z moich ulubionych to: jaja, herbata, ryby, przyprawy, fasolka szparagowa, grzyby, kalafior, borówki, jabłka, brzoskwinie, pomidory i wiele innych.

Natomiast produkty, których raczej należy unikać ze względu na wysoki indeks glikemiczny to m.in. też moje ulubione :( :spaghetti, dojrzałe banany, ryż, marchew gotowana (surowa ma na szczęście niski indeks glikemiczny - mniam!), chipsy, ziemniaki gotowane.

No dobra to... skoro i ryż i makaron i kasza gryczana (tak, tak - ona też co mnie zdziwiło) mają wysoki indeks glikemczny to z czym jeść duszone czy pieczone mięsko? Jakieś propozycje? No nic - spróbuję poszukać i powrzucać w tym tygodniu na facebooka jakieś porzepisy o - nazwijmy to - nie za wysokim indeksie glikemicznym ;).


Głosuj (0)
Potrzydziestka 21:22:05 20/09/2015 [Powrót] Komentuj



|| Najlepsze Blogi ||
Interesujący blog o odchudzaniu, pisany ze znajomością rzeczy. Naszym zdaniem blog nieodmawiamsobie.blog4u.pl zasługuje na szersze zainteresowanie, dlatego zachęcamy do zarejestrowania go w topliście Najlepsze Blogi pod adresem:
najlepsze.blogi.pq.pl
Najlepsze Blogi to najpopularniejszy w polskim internecie darmowy ranking blogów, odwiedzany codziennie przez wiele osób. Dodając bloga do rankingu można go spopularyzować i zyskać nowych czytelników. Zapraszamy!
brak www || data: 13:42:37 25/09/2015
89-79-108-127.dynamic.chello.pl || IP: 89.79.108.127